Potrzebujesz więcej wiadomości o private blog network? Świetnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.
By odbiorca spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – pomocne jako komponent złożonej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej wykorzystywane jako jeden z elementów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i adres e-mail bądź telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Inny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, prawem oraz inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO